'Je bent De Peer!' 

28-10-2017

november 2014

Het is een doordeweekse dag, het zelfde rooster en weinig verandering qua mensen op de groep in de kliniek.. De warme maaltijd wordt dagelijks geserveerd met een au bain marie kar. Twee mensen van de groep halen deze loodzware kar, 'rommdelbommerdom' rammelt de kar door de gang.Hier een daar duidelijke rem/stoot sporen op de muur. 

Het eten is elke dag anders, deze wordt bereid in een grote instellingskeuken verderop. Mijn favoriete eten is de kip kerrie rijst! Helaas zijn de langwerpige  au bain marie pannen waarin het eten zit minder aantrekkelijk. Gelukkig hebben de mensen in de verpleeg- instelling waar het eten vandaan komt het meals-on-weals systeem. Deze worden prachtig opgediend! Een heuse positieve ambiance beleving voor de mensen daar! Hier is de ambiance beleving beneden alle peil.. de bakken zijn gebutst en gedeukt.. regelmatig valt er 1 om of iemand verbrand zijn handen aan die loeihete krengen.

Tijdens het eten is het meestal wel gezellig en we eten onder toezicht van een verpleegkundige. Sommige zijn zeer open en gezellig, andere houden meer van een grafsfeer aan tafel.. Na het eten als je 'de peer bent' kun je de vaatwasser inruimen.. Dit klusje wordt zeer ondergewaardeerd op de groep en regelmatig komt het voor dat er plots niemand op de lijst staat.Helaas weet de verpleging altijd wel 1 van ons in de kraag te pakken, of steeds de zelfde peer die zijn/haar hand opsteekt.! Soms loopt dit uit in een hoop gedoe..en kan er iets stuk vallen of loopt iemand loeiend de huiskamer uit ! Helaas als depressieve patiĆ«nt kun je, je druk maken om de stomste dingen. Zo ook over zo'n klus! Helaas ben ik ook wel eens loeiend de kamer uitgewalst met een grote middelvinger achterlatend... Nu kan ik erom lachen en vraag ik me af.. waar zat ik met mijn verstand?.. Toen niet.. toen was het een soort gevoel van 'falen'! en zat ik weer in het brulhok bij de verpleging net zoals vele  van ons regelmatig zaten ...

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin